DİŞİNİ FIRÇALA KALP KRİZİ GEÇİRME
Dişeti iltihabı kalp hastalıklarına davetiye çıkarıyor

Haziran 2010

yorum (0) gönder Sep Icon yazdır

Günde iki kere dişlerinizi fırçalayın kalbinizi koruyun. 

İskoç araştırmacılara göre, diş fırçalamamak sadece dişleri değil damarları da sarartıyor. 1100 yetişkin insanla yürütülen bir araştırmada, dişlerine gerekli özeni göstermeyen insanların, dişlerini günde iki kere fırçalayanlara oranla kalp krizi geçirme olasılıklarının yüzde yetmiş daha yüksek olduğu ortaya çıktı.

Araştırmacılar, bakımsızlıktan kaynaklanan dişeti iltihabının damarları tıkayabildiğini belirtiyorlar.   

“Elbette beslenme tarzı ve sigara kullanımıyla kıyaslandığında ki, hiç kuşkusuz kalp hastalıklarının ana sebebi bunlar, dişeti iltihabını aynı ligde göremeyiz” diyen araştırmacılar ama’sını şöyle açıklıyorlar: “Ama bütün bu olasılıkları elden geçirdikten sonra bile diş fırçalamakla kalp sağlığı arasında azımsanmayacak bir ilişki olduğu görülüyor.” 

Biz de bir kez daha görüyoruz ki tarih katiyen düz bir çizgide ilerlemiyormuş ya da hurafe sandığımız bir şey pekâlâ gerçek bir bilgi de olabiliyormuş. Ne de olsa on dokuzuncu yüzyılda insanlar enfeksiyonların ağızdan bütün vücuda yayıldığına inanıyorlardı.

Tabii bilginin doğru olması uygulamanın da doğru olacağı anlamına gelmiyor.

Çözüm olarak, tıpkı modern dünyadaki meslektaşları gibi önleyici tıbbı kullanan hekimlere başvuruyorlardı. Onlar da bütün dişleri çekmek gibi bir önlemi alışkanlık haline getirmişlerdi. Meme kanseri olasılığına karşı sağlıklı iki memeyi “temizleyiveren” yirmi birinci yüzyıl doktorlarından daha mı geridelermiş yani?

Neyse ki diş fırçalamak pek risk taşımayan bir önlem.

KD © 2011 Her hakkı saklıdır. Sitedeki yazılar izinsiz ve kaynak belirtmeden başka yerde yayımlanamaz. Ancak yazıları yazar ismi ve kaynak belirterek ya da dergiye link vererek paylaşabilirsiniz.

KEDİTÖR
HOMO NOVUS
BERABER BÜYÜYELİM
YOGA YOLU
Psiko Kinesiyoloji
KURALDIŞI DÜNYASI
İLUGA
ACİL SERVİS

karbonhidratlı yiyecekler yenilirken uyulacak ilkeler

Hipokrat, yiyeceklerin ilaçlarımız olması gerektiğini söylemiştir. Bu düşünceyi hayatımıza uygulamak için yemek yeme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve belli ilkelere uymaya başlamamız gerekir. Karbonhidratlı besinler yerken her defasında bir çeşit karbonhidrat yiyin. Çeşitli nişasta türlerini karıştırmak iştah açar ve aşırı yememize neden olur.  >>

  • menopozun etkisiyle devamlı kilo alıyorum

    51 yaşındayım ve son senelerde menopozun da etkisiyle sanırım devamlı kilo alıyorum. Nerede hata yapıyorum acaba?

  • sırf bana inat başkasıyla evlendi

    Beni çok seven bir erkekle sırf ailem uygun görmediği için evlenmedim, o da bana inat başkasıyla evlendi. Bu pişmanlıktan kendimi nasıl kurtarabilirim? Artık kendi hayatımı yaşamak istiyorum, onları değil.

14 mayıs haftası burç yorumları

Güneş-Jüpiter kavuşumu hafta sonuna kadar toprak grubu burçlara (Boğa, Başak, Oğlak) mutluluk verecek ancak Boğaların ayaklarının altında hâlâ muz kabuğu var. Merkür-Mars-Plüton arasındaki işbirliği hafta ortasına kadar devam edecek. Hafta ortasında hızlı planet Merkür sahneden çekilecek ve güç birliğine Mars ile Plüton devam edecek. Mars ile Plüton’un işbirliği kariyer, sağlık, iş dünyası alanlarında büyük başarı ve destek sağlayacak.  >>

Ayrılıklar sevdaya dâhil mi?

Eski sevgilinizle görüşüyor musunuz? Ya da hiç gitmesini istemediğiniz sevdiğiniz bir gün sizi terk etse içiniz yine de sevgiyle dolu olabilir mi?  >>




Şifremi Unuttum



Üye Ol