Eylül 2010
Kutulanmış “ayılt beniler” ya da televizyonda sıklıkla reklamını izlediğimiz enerji içecekleri doğal antioksidanlardan ve sağlığa yararlı pek çok maddeden yoksun.
Enerji içeceklerinin içindeki kafeinin insanı ayakta tuttuğunu biliyoruz. Araştırmalar sentetik kafeinin, yerba mate ile yeşil çaydan elde edilen kafeine göre yağ üretiminin daha az olduğunu ortaya koyuyor. Buna karşılık Amerikan Kimya Birliği’nin geçtiğimiz ağustos ayında yayımladığı araştırma raporuna göre, sentetik kafein, antioksidanların ve polifenollerin yararından vücudu tümüyle mahrum bırakıyor.
(Yerba mate: Güney Amerika ülkelerinde çay olarak çok tüketilen bir içecek)
İllinois Üniversitesi’nden Melanie Heckman’ın yürüttüğü araştırmada, yeşil kahve ve mate otundan elde edilen kafeinin etkileri sentetik kafeinin etkileriyle karşılaştırıldı. Araştırma sonucuna göre, yağ sentezlemeyle ilişkili genlerin ve enzimlerin baskılamasına bağlı olarak bu üç özüt de hücrelerde ve dokularda biriken yağın tutulmasına neden oldu.
Ancak yeşil kahve ve yerba mate özütleri, hücreleri tıka basa polifenoller ve antioksidanlarla doldururken sentetik kafeinin tümüyle değersiz olduğu gözlendi.
(Yeşil kahve çekirdekleri)
Ekoloji Magazin’de çıkan makalesinde, sporcu içecekleri ile enerji içeceklerini karıştırmamak gerektiğini belirten Dr. Berkay Camgöz ise enerji içeceklerinin farklı bir zararına daha dikkat çekiyor:
“Yapılan klinik çalışmalar enerji içeceklerinin diş erozyonuna neden olduğunu göstermiştir. Bu aynı zamanda birden fazla etkenin bir arada olması ile oluşan ve geri dönüşümü olmayan, diş sert doku kaybıdır. Diş aşınmalarından olan erozyonun klinik tanı ve ayırıcı teşhisinin erken dönemde yapılabilmesi, daha fazla sert doku kaybını önleyecektir. Erozyon olgularında ağız ortamının pH düzeyi önemlidir. Piyasada bulunan enerji içeceklerinin pH`ı ise 1,5 ila 3,5 arasında değişmektedir. Bu ürünler de erozyon açısından riskli olarak tanımlanabilir.”
KD © 2011 Her hakkı saklıdır. Sitedeki yazılar izinsiz ve kaynak belirtmeden başka yerde yayımlanamaz. Ancak yazıları yazar ismi ve kaynak belirterek ya da dergiye link vererek paylaşabilirsiniz.
Diğer bilim haberleri:
GÖBEKTEN KAHKAHA BİRAZ DA ÇİKOLATA
SUDA BURUŞAN PARMAK ARAŞTIRMASI
AMERİKALILAR MATEMATİĞİ GÖÇMEN ÇOCUKLARDAN ÖĞRENİYOR
RÖNTGEN ÇEKTİRMEYE HAVAALANINA
GÜÇLÜ KİŞİLİKLER BULGULARI ÇARPITIYOR

karbonhidratlı yiyecekler yenilirken uyulacak ilkeler
Hipokrat, yiyeceklerin ilaçlarımız olması gerektiğini söylemiştir. Bu düşünceyi hayatımıza uygulamak için yemek yeme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve belli ilkelere uymaya başlamamız gerekir. Karbonhidratlı besinler yerken her defasında bir çeşit karbonhidrat yiyin. Çeşitli nişasta türlerini karıştırmak iştah açar ve aşırı yememize neden olur. >>
14 mayıs haftası burç yorumları
Güneş-Jüpiter kavuşumu hafta sonuna kadar toprak grubu burçlara (Boğa, Başak, Oğlak) mutluluk verecek ancak Boğaların ayaklarının altında hâlâ muz kabuğu var. Merkür-Mars-Plüton arasındaki işbirliği hafta ortasına kadar devam edecek. Hafta ortasında hızlı planet Merkür sahneden çekilecek ve güç birliğine Mars ile Plüton devam edecek. Mars ile Plüton’un işbirliği kariyer, sağlık, iş dünyası alanlarında büyük başarı ve destek sağlayacak. >>
Eski sevgilinizle görüşüyor musunuz? Ya da hiç gitmesini istemediğiniz sevdiğiniz bir gün sizi terk etse içiniz yine de sevgiyle dolu olabilir mi? >>
menopozun etkisiyle devamlı kilo alıyorum
51 yaşındayım ve son senelerde menopozun da etkisiyle sanırım devamlı kilo alıyorum. Nerede hata yapıyorum acaba?
sırf bana inat başkasıyla evlendi
Beni çok seven bir erkekle sırf ailem uygun görmediği için evlenmedim, o da bana inat başkasıyla evlendi. Bu pişmanlıktan kendimi nasıl kurtarabilirim? Artık kendi hayatımı yaşamak istiyorum, onları değil.