Eylül 2011
Doğru-olamayacak-kadar-iyi dedikleri türden iki araştırmanın ortaya koyduğuna göre belki de gülmek hakikaten en iyi ilaç; özellikle de yanında bir parça çikolatayla.
Paris’te düzenlenen Avrupa Kardiyologlar Topluluğu konferansında açıklanan bulgulara göre çikolata ve kahkaha kalbe iyi geliyor.
Önceki araştırmalardan, stresin kan damarlarında büzüşmeye neden olduğunu bilen Maryland Tıp Fakültesi’nden bir grup araştırmacı olumlu duyguların tam tersi etki yapıp yapmadığını araştırdı.
Gönüllülerle denek grupları oluşturan Dr. Michael Miller ve meslektaşları katılımcılara önce Er Ryan’ı Kurtarmak filminin açılış bölümü izlettirdiler. Deneklerin kan damarlarında büzülme ve kan akışında yavaşlama görüldü. Ancak aynı gruba Ah Mary Vah Mary filminden parçalar izlettirildiğinde damarlarında bariz bir genişleme gözlendi.
İçten kahkahanın sağlıklı bir yaşamın önemli koşullarından olduğunu anlatan Dr. Miller “Kahkahalarla gülmenin kalbi ve kan damarlarını saran iç zar endotelyumda tıpkı aerobik egzersizin etkilerine benzeyen olağanüstü bir değişime sebep olduğunu tespit ettik” açıklamasını yaptı. “Başka bir deyişle, her gün sebzelerinizi yiyin, egzersizinizi yapın ve göbeğinizi hoplata hoplata gülün.”
Cambridge Üniversitesi’nden başka bir araştırmacı ekipse bu listeye bir de çikolatayı ekliyor. Kakao oranı yüksek siyah çikolatanın antioksidanlarla dolu olduğunu, kan basıncını düşürmekten ensülin duyarlılığında hatırı sayılır bir artışa kadar sağlığımıza önemli katkıda bulunduğunu epeydir biliyorduk zaten. Ama Cambridge’li araştırmacılar bu faydalara bir ikramiye eklediler. British Medical Journal’da yayımlanan sonuçlara göre, düzenli çikolata tüketimi (sütlü ya da bitter olması fark etmiyor) kardiyovasküler riski üçte bir oranında azaltıyor.
Bununla birlikte araştırmacılar bu haberi koca bir dilim çikolatalı pastayı mideye indirerek kutlamamanın daha doğru olacağını da belirtiyorlar; özellikle de diyabetik ürünler de dâhil olmak üzere marketlerde satılan paketli keklerden uzak durmak elzem, içlerindeki çeşitli maddeler nedeniyle kalp hastalıklarına ve diğer sağlık sorunlarına davetiye çıkarıyor bu ürünler.
Bunun yerine şeker ilavesiz (kesinlikle tatlandırıcılı olanlardan uzak durun) ya da çok az şeker katılmış (şekerpancarlısını bulabiliyorsanız ne âlâ) çikolata yemeniz gerekiyor.
Kaynak:
http://www.huffingtonpost.com/2011/08/29/laughter-chocolate-heart-heatlh_n_940500.html?ref=mostpopular
KD © 2011 Her hakkı saklıdır. Sitedeki yazılar izinsiz ve kaynak belirtmeden başka yerde yayımlanamaz. Ancak yazıları yazar ismi ve kaynak belirterek ya da dergiye link vererek paylaşabilirsiniz.
Diğer bilim haberleri:
SUDA BURUŞAN PARMAK ARAŞTIRMASI
AMERİKALILAR MATEMATİĞİ GÖÇMEN ÇOCUKLARDAN ÖĞRENİYOR
RÖNTGEN ÇEKTİRMEYE HAVAALANINA
GÜÇLÜ KİŞİLİKLER BULGULARI ÇARPITIYOR

karbonhidratlı yiyecekler yenilirken uyulacak ilkeler
Hipokrat, yiyeceklerin ilaçlarımız olması gerektiğini söylemiştir. Bu düşünceyi hayatımıza uygulamak için yemek yeme alışkanlıklarımızı değiştirmemiz ve belli ilkelere uymaya başlamamız gerekir. Karbonhidratlı besinler yerken her defasında bir çeşit karbonhidrat yiyin. Çeşitli nişasta türlerini karıştırmak iştah açar ve aşırı yememize neden olur. >>
14 mayıs haftası burç yorumları
Güneş-Jüpiter kavuşumu hafta sonuna kadar toprak grubu burçlara (Boğa, Başak, Oğlak) mutluluk verecek ancak Boğaların ayaklarının altında hâlâ muz kabuğu var. Merkür-Mars-Plüton arasındaki işbirliği hafta ortasına kadar devam edecek. Hafta ortasında hızlı planet Merkür sahneden çekilecek ve güç birliğine Mars ile Plüton devam edecek. Mars ile Plüton’un işbirliği kariyer, sağlık, iş dünyası alanlarında büyük başarı ve destek sağlayacak. >>
Eski sevgilinizle görüşüyor musunuz? Ya da hiç gitmesini istemediğiniz sevdiğiniz bir gün sizi terk etse içiniz yine de sevgiyle dolu olabilir mi? >>
menopozun etkisiyle devamlı kilo alıyorum
51 yaşındayım ve son senelerde menopozun da etkisiyle sanırım devamlı kilo alıyorum. Nerede hata yapıyorum acaba?
sırf bana inat başkasıyla evlendi
Beni çok seven bir erkekle sırf ailem uygun görmediği için evlenmedim, o da bana inat başkasıyla evlendi. Bu pişmanlıktan kendimi nasıl kurtarabilirim? Artık kendi hayatımı yaşamak istiyorum, onları değil.